رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

عملکرد صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر رمزارزی در سه‌ماهه اول ۲۰۲۳ / سرمایه‌گذاری ۲.۶ میلیارد دلاری در ۳۵۳ راند تامین مالی

علی‌رغم زمستان رمزارزی و در حالی که این روزها فضای ارزهای دیجیتال تحت تاثیر بازار نزولی است، معمالات انجام‌شده توسط صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر رمزارزی در سال ۲۰۲۳ حاکی از پویا بودن این فضاست.

بر اساس گزارش PitchBook’s Crypto از سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۳، صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر رمزارزی در ۳۵۳ دور سرمایه‌گذاری، مبلغی بالغ بر ۲.۶ میلیارد دلار از سرمایه‌گذاری‌های خود کسب کرده‌اند. با توجه به وضعیت بازار، این نکته نشان می‌دهد که فضای رمزارزها همچنان فعال است؛ هرچند قدرت سابق را ندارد.

این گزارش حاکی از کاهش ۱۱ درصدی ارزش معاملات سه‌ماهه و کاهش ۱۲.۲ درصدی در کل معاملات است. همچنین در این بازه زمانی سه‌ماهه، کمترین میزان سرمایه‌گذاری وی‌سی‌های رمزارزی از سال ۲۰۲۰ به ثبت رسیده است.

در این گزارش تاکید شده است که که روندهای ارزش‌گذاری متفاوت بوده است. سرمایه‌گذاری در دوره‌های بذری ۳۳.۳% و در دوره‌های سطح بالا، ۲۰۹.۲% در این بازه زمانی نسبت به کل سال ۲۰۲۲ افزایش یافته است. با این حال، دوره‌های سرمایه‌گذاری در سطح اولیه(early-stage) به میزان ۱۶.۷% کاهش یافته است.

معمالات صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر رمزارزی در بازه‌های سه ماهه
معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر رمزارزی در بازه‌های سه ماهه

پیش‌بینی گزارش، ادامه این روند کاهشی در معاملات است؛ با این‌حال در برخی موارد چشم‌انداز مثبتی را برای فضا رمزارزی ترسیم می‌کند. داده‌ها نشان می‌دهند که راه‌حل‌های مقیاس‌پذیری لایه ۲ می‌توانند به شتاب خود ادامه دهند. این گزارش به جمع‌آوری ۱۲۵ میلیون دلاری Blockstream برای تامین مالی زیرساخت استخراج بیت‌کوین و Scroll اشاره کرد (شرکتی که یک راه‌حل مقیاس‌پذیری ماشین مجازی اتریوم با دانش صفر تولید می‌کند) که افزایش ۵۰ میلیون دلاری در مرحله آخر سرمایه‌گذاری خطرپذیر داشته است.

علاوه بر راه‌حل های مقیاس‌پذیری، Ledger  و  Taurus(ارائه‌دهندگان راه‌حل کاستدی) سرمایه‌گذاری‌های قابل‌توجهی را در سال ۲۰۲۳ دریافت کردند. در ۳۰ مارس، Ledger   مبلغ ۱۰۹ میلیون دلار و Taurus  نیز ۶۵ میلیون دلار در جذب سرمایه سری B در ۱۴ فوریه جمع‌آوری کرد.

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/8lsn
منبع کوین‌تلگراف
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.