رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

توکن محبوب کاربران ایرانی در ۸ بلاکچین / مقایسه کارمزد انتقال تتر در شبکه‌های مختلف در صرافی بیت‌پین

توکن تتر، یکی از ارزهای دیجیتال مورد علاقه کاربران ایرانی است که با نماد USDT شناخته می‌شود و در مقایسه با سایر توکن‌ها، قیمت نسبتاً ثابتی دارد. در واقع، تتر یک استیبل کوین است که ارزش آن با دلار آمریکا مطابقت دارد. به همین دلیل، تتر در شرایط نوسانات بازار برای حفظ ارزش دارایی‌ها، ابزار مناسبی به شمار می‌رود.


چرا توکن تتر برای کاربران ایرانی اهمیت دارد؟


تتر، برخلاف سایر ارزهای دیجیتال به عرضه و تقاضای بازار وابسته نیست و ارزشی ثابت و برابر با یک دلار آمریکا دارد. استفاده از این ارز دیجیتال برای کاربران ایرانی‌، چندین مزیت مهم به همراه دارد که در ادامه به آن اشاره می‌شود.
نوسانات بازار رمزارزها روی قیمت تتر تاثیری نداشته و ارزشِ این ارز دیجیتال در شرایط مختلف بازار، تاحدودی حفظ می‌شود. استفاده از این استیبل کوین، راهی مناسب برای پرداخت‌های بین‌المللی، خرید کالا و خدمات آنلاین در شرایط تحریم یا در دسترس نبودن دلار است.
کاربران، برای انجام تراکنش‌ها با تتر، به شبکه‌ای مطمئن، سریع و ارزان نیاز خواهند داشت که تمام نیاز‌های‌شان را به‌ بهترین شکل پوشش دهد. صرافی بیت‌پین هم برای کمک به کاربران ایرانی و راحتی آن‌ها، علاوه‌ بر شبکه‌های معمول ERC۲۰، TRC۲۰ و BEP۲۰، پنج شبکه جدید دیگر را برای انتقال تتر به پلتفرم خود اضافه کرده است. این شبکه‌ها، بهترین کارمزد‌ها را برای نقل و انتقالات از طریق این استیبل‌ کوین ارائه می‌دهند؛ در ادامه بهترین شبکه‌ها برای انتقال تتر معرفی خواهد شد.


بهترین شبکه‌ها برای انتقال تتر با کارمزد کمتر در بیت پین


پروتکل Omni به عنوان اولین شبکه‌ بلاکچینی شناخته می‌شود که امکان انتقال ارز دیجیتال تتر روی آن فراهم شد. پس از مدتی این امکان برای شبکه‌های دیگری مانند ترون و اتریوم نیز ایجاد شد، تا جایی که در حال حاضر، می‌توان این ارز دیجیتال را روی چندین شبکه‌ مختلف انتقال داد.

باید توجه داشت که هر شبکه‌ بلاکچین، مزایا و معایب خاص خود را دارد و این کاربر است که باید باتوجه به نیاز و هدف خود، به محاسبه کارمزد انتقال تتر در شبکه‌های بلاکچین بپردازد و سپس یک شبکه را از میان بهترین شبکه‌ها برای انتقال ارز دیحیتال تتر، انتخاب کند. در ادامه بهترین شبکه‌ها برای انتقال ارز دیجیتال تتر و مزایا و معایب هر کدام معرفی خواهد شد.

توکن تتر و انتقال تتر
کارمزد انتقال روی شبکه‌های اتریوم و ترون، شناور و متغیر است.

اتریوم: اتریوم شبکه‌ بلاک‌چین هوشمندی است که قابلیت اجرای قرارداد‌های هوشمند را دارد و انتقال ارز دیجیتال تتر هم در سال ۲۰۱۷ روی این شبکه‌ با استاندارد ERC-۲۰، امکان‌پذیر شد. ERC-۲۰ استانداردی برای توکن‌های قابل تبادل روی شبکه‌ی اتریوم است که به وسیله‌ آن، معاملات و تراکنش‌های تتر روی شبکه اتریوم با استفاده از آدرس‌های بلاکچین اتریوم، ثبت و ذخیره می‌شوند.

ترون: ترون نیز مانند اتریوم، شبکه بلاک‌چین هوشمندی است که قابلیت اجرای قرارداد‌های هوشمند را دارد و در سال ۲۰۱۸، به عنوان رقیبی برای اتریوم راه‌اندازی شد. ترون، پلتفرمی غیرمتمرکز برای خلق و به‌اشترا‌گ‌گذاری محتوا است که ارز دیجیتال تتر را با استاندارد TRC۲۰ در شبکه انتقال می‌دهد.

استاندارد BEP۲۰ : BEP-۲۰، استانداردی برای انتقال تراکنش‌ها روی شبکه Binance Smart Chain است که در ابتدا برای انتقالات صرافی غیرمتمرکز Binance DEX طراحی شد؛ نقل و انتقالات با این استاندارد، سریع و کم‌هزینه انجام می‌شود.

آربیتروم: آربیتروم، پروتکل لایه دوم بلاک چین اتریوم است که با استفاده از راهکار Optimistic Rollup یا رول‌آپ خوشبینانه، امکان اجرای قرارداد‌های هوشمند را با سرعت و هزینه پایین فراهم می‌کند

رول‌آپ خوشبینانه، راهکاری برای برطرف کردن مشکل مقیاس‌پذیری شبکه اتریوم است و اساس کار آن، جمع‌آوری و فشرده‌سازی تراکنش‌ها خارج از زنجیره اصلی و انتقال نتایج به زنجیره، در مرحله‌ بعدی است؛ امکان انتقال ارز دیحیتال تتر در سال ۲۰۲۱ روی شبکه آربیتروم فراهم شد.

کوکوین شیرز: کوکوین شیرز مانند BEP۲۰، استانداردی برای انتقال توکن‌های قابل‌تبادل روی شبکه KuCoin Community Chain یا KCC است و در سال ۲۰۲۱، با همگام سازی با شبکه‌ اتریوم، انتقال ارز دیجیتال تتر روی آن امکان‌پذیر شد.

اپتیمیزم: اپتیمیزم هم مانند آربیتروم، راهکار لایه دو برای برطرف کردن مشکل مقیاس‌پذیری شبکه اتریوم است که از طریق رول‌آپ خوشبینانه (Optimistic Rollup) و با افزایش توان عملیاتی شبکه‌ اتریوم، امکان انتقال تتر در سال ۲۰۲۱ را فراهم کرد؛ این شبکه یکی از بهترین شبکه‌ها برای انتقال ارز دیحیتال تتر شناخته می‌شود.

آوالانچ : آوالانچ، شبکه‌ای است که امکان اجرای قرارادادهای هوشمند با استفاده از الگوریتم اجماع جدیدی به نام Snowman، روی آن فراهم شد و درحال‌حاضر هم یکی از بهترین شبکه‌ها برای انتقال ارز دیحیتال تتر معرفی می‌شود.

الگوریتم اجماع Snowman، براساس DAG (مخفف عبارت Directed Acyclic Graph) پیاده‌سازی شده و با حفظ خطی بودن زنجیره، سرعت و امنیت بالایی برای انجام تراکنش‌ها به ارمغان می‌آورد. این شبکه با پشتیبانی از زیرشبکه‌های مختلف، امکان سفارشی‌سازی و تطبیق‌پذیری بالایی ارائه می‌دهد و از سال ۲۰۲۱، به عنوان یکی از بهترین شبکه‌ها برای انتقال ارز دیجیتال تتر معرفی شده است.

پالیگان: پالیگان هم پروتکل لایه دوم بلاک چین اتریوم است که با راهکاری به نام پلاسما (Plasma)، امکان اجرای قرارداد‌های هوشمند را فراهم می‌کند. این شبکه با ایجاد زنجیره‌های فرعی، بار را از روی بلاکچین اصلی برداشته و پس از پردازش‌های لازم، نتایج را به زنجیره اصلی ارسال می‌کند.

پالیگان با کاهش هزینه و افزایش سرعت شبکه اتریوم، امکان انتقال تتر را فراهم کرده و یکی از بهترین شبکه‌ها برای انتقال ارز دیحیتال تتر به شمار می‌رود. کارمزد انتقال تتر در شبکه‌های مختلف


کارمزد انتقال تتر در شبکه‌های مختلف


کارمزد انتقال تتر در شبکه‌های مختلف به خصوص شبکه‌های ترون و اتریوم، به گس فی و ترافیک شبکه، بستگی دارد. هر چه گس فی بیشتر، کارمزد انتقال هم بیشتر و هم هر چه ترافیک شبکه کمتر، کارمزد انتقال هم کمتر می‌شود. در جدول زیر، کارمزد بهترین شبکه‌ها برای انتقال ارز دیحیتال تتر ذکر شده است.

شبکه کارمزد انتقال
اتریوم – ERC20۴.۲۶ تتر (متغیر)
ترون – TRC20۲ تتر (متغیر)
BEP20۱ تتر
آربیتروم – Arbitrum۰٫۶ تتر
کوکوین شیرز – KCC۰٫۴ تتر
اپتیمیزم – Optimism۰٫۶ تتر
آوالانچ – Avalanche۱ تتر
پالیگان – Polygon۰٫۸ تتر

پیشنهاد بیت‌پین


صرافی بیت‌پین برای راحتی هرچه بیشتر کاربران، علاوه بر سه شبکه اصلی برای انتقال ارز دیجیتال تتر، ۵ شبکه جدید و کم‌کارمزد با سرعت بالا را به پلتفرم خود اضافه کرده است و کاربران ایرانی ارزهای دیجیتال می‌توانند با ثبت‌نام و ایجاد حساب کاربری در این صرافی رمزارز، پس از انجام فرایند احراز هویت، از مزایای این شبکه‌ها بهره‌مند شده و ارز دیجیتال تتر را به کمک شبکه‌های آربیتروم، اپتیمیزم ، کوکوین شیرز، آوالانچ و پالیگان، با سرعتی بالا و کارمزدی پایین، انتقال دهند.
برای بهره‌مند شدن از پتانسیل بهترین شبکه‌ها برای انتقال ارز دیحیتال تتر، در نظر گرفتن عواملی مانند هزینه، سرعت، امنیت، پایداری، قابل دسترسی، سازگاری و آشنایی از اهمیت بالایی برخوردار است و کاربران می‌توانند بسته به اولویت‌های خود، از میان آن‌ها، شبکه‌ای مناسب را انتخاب کنند:

● اگر هزینه برای کاربر در اولویت نیست و فقط به دنبال امنیت و پایداری است، کاربر می‌تواند از شبکه اتریوم استفاده کند.
● چنانچه هزینه برای کابر مهم نیست و فقط به دنبال سرعت انجام عملیات است، شبکه ترون یا BEP-۲۰ گزینه‌های مناسبی هستند.
● اگر هر دو فاکتور هزینه و سرعت برای کاربر مهم باشد و به دنبال ایجاد تعادلی بین آن‌ها باشد، کاربر می‌تواند از شبکه آربیتروم یا اپتیمیزم استفاده کند.
● اگر هزینه و سرعت بسیار مهم هستند و کاربر به دنبال بهترین عملکرد است، شبکه‌های پالیگان و آوالانچ هم گزینه‌های مناسبی هستند.

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/xjmu
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.