رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

ورود به دنیای وب ۳ با حمایت دولت / رومانی، مارکت‌پلیس ان‌اف‌تی خود را راه‌اندازی می‌کند

مؤسسه ملی تحقیق و توسعه انفورماتیک کشور رومانی (ICI Bucharest) با راه‌اندازی یک پلتفرم معامله ان‌اف‌تی داخلی، قصد دارد وب ۳ را در این کشور ترویج دهد.

این پلتفرم سازمانی ان‌اف‌تی، ICI D|Services نام دارد و قرار است در ۲۶ آوریل رونمایی شود. هدف از راه‌اندازی این مارکت‌پلیس، ایجاد ارتباط بین مؤسسات بخش خصوصی، عمومی و کاربران است. این مارکت‌پلیس ان‌اف‌تی به کاربران عمومی و سازمانی اجازه می‌دهد که توکن‌های غیرمثلی را ضرب، مدیریت و معامله کنند.

دکتر پل نیکولسکو-میزیل گئورگی، مدیر دپارتمان بلاکچین مؤسسه ملی تحقیق و توسعه انفورماتیک رومانی، توجه جهانی به بلاکچین، وب ۳ و ان‌اف‌تی‌ها را مهم‌ترین انگیزه‌ این موسسه برای ورود به این عرصه می‌داند.
گئورگی معتقد است که به دلیل پتانسیل بالا در جهت ایجاد دارایی‌های دیجیتال منحصربه‌فرد و کمیاب، می‌توان از ان‌اف‌تی‌ها استفاده‌های متعددی داشت که خود منجر به افزایش محبوبیت و مقبولیت آن‌ها نزد افراد و کسب‌وکارها می‌شود. در همین راستا، ان‌اف‌تی‌ها می‌توانند دارایی ارزشمندی برای موسسه ملی تحقیق و توسعه انفورماتیک رومانی باشند؛ تا آن‌جا که این موسسه پیشنهاد ایجاد مارکت‌پلیس ان‌اف‌تی ملی را در اواخر سال ۲۰۲۱ مطرح کرد.

این موسسه توسعه و اجرای معماری سیستم مارکت‌پلیس را با همکاری MultiversX در اواسط سال ۲۰۲۲ آغاز کرد که اولین پروژه استراتژیک با استفاده از ارائه‌دهنده زیرساخت بلاکچین محسوب می‌شود.

به گفته بنیامین مینکو، مدیرعامل MultiversX، این همکاری همچنین شامل توسعه محیط یک سامانه نام دامنه غیرمتمرکز (DNS) و دامنه سطح بالا (TLD) است.

این پروژه بلاکچین توسط دولت رومانی از طریق دبیرخانه کل و همچنین وزارت تحقیقات، نوآوری و دیجیتالی شدن رومانی حمایت شده است.
به گفته دکتر پل نیکولسکو-میزیل گئورگی، موسسه ملی تحقیق و توسعه انفورماتیک رومانی قصد دارد پلی میان نسل جوان و ارزش‌های نهادهای عمومی ایجاد کرده و محیطی آسان برای تعامل با فضای دیجیتال را در اختیار شهروندان قرار دهد.

دکتر گئورگی معتقد است که حمایت دولت رومانی از پروژه‌های نوآورانه مانند ICI D|Services، پتانسیل اقتصادی کشور را با ایجاد جریان‌های درآمدی جدید و تقویت رشد اقتصادی و همچنین فرهنگ نوآوری و کارآفرینی افزایش می‌دهد. به گفته او «فناوری بلاکچین کارایی مؤسسات را ارتقا می‌دهد تا این موسسات بتوانند به کاربردهای این فناوری از جمله مدیریت دارایی‌های دیجیتال، شفافیت، امنیت در عملیات‌های مختلف سازمانی مانند آموزش، بهداشت، حمل و نقل، ثبت زمین و مدیریت زنجیره تامین نزدیک شوند».

راه‌اندازی این مارکت‌پلیس با رونمایی از پنج مجموعه منحصربه‌فرد ان‌اف‌تی خواهد بود که با همکاری تعدادی از ورزشکاران، سازمان‌ها و مؤسسات برجسته رومانیایی توسعه یافته‌اند.

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/f38i
منبع کوین‌تلگراف
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.