رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

اینتل تولید تراشه‌های استخراج بیت‌کوین را متوقف می‌کند

اینتل، غول تولید تراشه‌های جهان، در بیانیه‌ای اعلام کرده است که قصد دارد تولید تراشه‌های مختص به استخراج بیت‌کوین تحت عنوان بلاک‌اسکیل(Blockale) را متوقف کند. این خبر تنها پس از یک سال از ورود اینتل به این حوزه، منتشر می‌شود.

به گفته یکی از سخنگویان اینتل «همان‌طور که ما سرمایه‌گذاری‌های خود روی IDM ۲.۰ را در اولویت قرار می‌دهیم، پایان عمر تراشه Intel Blockscale ۱۰۰۰ از سری ASIC را اعلام می‌کنیم .» به گفته اینتل، تولید این سری از تراشه‌ها دیگر از اولویت فعالیت‌های این شرکت خارج شده است. با این حال اینتل همچنان به مشتریان قبلی تراشه‌های استخراج بیت‌کوین خدمات پشتیبانی را ارائه می‌دهد.

طبق اعلام این شرکت، پس از ۲۰ اکتبر هیچ سفارشی از این محصول دریافت نخواهد شد و آخرین تراشه استخراج بیت‌کوین حداکثر تا ۲۰ آپریل ۲۰۲۴ برای مشتریان ارسال خواهد شد.

شرکت اینتل حدود یک سال پیش اعلام کرد که در تلاش است تا به بازار تراشه‌های استخراج وارد شود و شرکت‌های آرگو بلاکچین، بلاک، هایو بلاکچین تکنولوژیز و GRIID اینفرااستراکچر را به عنوان اولین خریداران این تراشه‌ها، معرفی کرد.

از آن زمان، تنها شرکت Hive استفاده از تراشه‌های اینتل برای فعالیت در بلاک‌چین بیت‌کوین را تایید کرده است. هیچ یک از شرکت‌های دیگر تاکنون به این خبر، واکنشی نشان ندادند.

با این حال شریک تجاری شرکت Argo، بلاک‌چین ePIC، همچنان در حال تبلیغ دستگاه‌های استخراج بیت‌کوین خود با استفاده از تجهیزات نیمه‌هادی اینتل است.

تراشه‌های اینتل می‌توانستند انحصار بازار تولید و تامین این نوع تراشه‌ها را که تنها تحت سلطه Bitmain و MicroBT بوده را از بین ببرند.

با این حال همچنان این سوال برای فعالان این حوزه مطرح است که آیا اینتل قصد دارد با پروژه دیگری به این حیطه ورود کند یا خیر. سخنگوی اینتل در پاسخ به این سوال تاکید کرده است که این شرکت همچنان در حال رصد بازار برای یافتن فرصت‌های جدید است.

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/cr4k
منبع کوین دسک
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.