رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

ردپای بنکمن و ماسک در سال ۲۰۲۳ / دو پیش‌بینی برای سال ۲۰۲۳ درباره دو چهره خبرساز


در سال گذشته میلادی دو نفر بودند که روی بازار رمزارزها زیاد تاثیر گذاشتند؛ چه با کلاه‌برداری و خبرسازی چه با اقدامات واقعی در حوزه کسب‌وکار مانند سرمایه‌گذاری در یک شبکه اجتماعی. سوال این روزهای اکوسیستم رمزارز این است که در سال جدید میلادی این دو نفر در کجای این اکوسیستم خواهند بود و آیا تاثیرشان ادامه خواهد داشت یا خیر؟

بردلی تاسک (که اوایل دوران حرفه‌ای خود را در حزب دموکرات گذراند و بعدها مشاور آن دست شرکت‌های خصوصی شد که با قانون‌گذاران بازار مبارزه می‌کنند) این روزها بیشتر وقت خود را به‌عنوان یک سرمایه‌دار می‌گذراند. با وجود آنکه تاسک یک متخصص عمومی در این زمینه است، می‌گوید که به استارتاپ‌ها علاقه‌ای ندارد.

به گفته تاسک، تخصص او تلاقی میان فناوری و قانون‌گذاری است و شرکت او به استارتاپ‌هایی کمک می‌کند که در بخش‌هایی فعالیت می‌کنند که تغییر مقررات، مقیاس فرصت‌هایی را که آنها به‌دنبالش هستند، تغییر می‌دهد.

تاسک هر سال تغییراتی را برای ۱۲ ماه آینده پیش‌بینی می‌کند و در گذشته ثابت شده که معمولاً درست می‌گوید. او دو پیش‌بینی مهم برای سال ۲۰۲۳ میلادی دارد آن‌هم درباره دو چهره خبرساز سال گذشته میلادی!


بنکمن فراموش خواهد شد؟


سم بنکمن فرید و انفجار غیرمنتظره اف‌تی‌ایکس به جای آنکه موجب وضع مقررات بیشتر درباره رمزارز شوند، در تصویب مقررات جدید نقش جزئی خواهند داشت. البته تاسک فکر می‌کند طی ۱۲ ماه آینده، شاهد مقررات بیشتری در سطح ایالتی و فدرال خواهیم بود.

تاسک گفت وقتی اف‌تی‌ایکس آغاز به انفجار کرد، برداشتش این بوده که این اتفاق موجب وضع مقررات سختی درباره ارزهای دیجیتال خواهد شد و این به بازار رمزارز صدمه خواهد زد، زیرا گری گنسلر، رئیس کمیسیون بورس و مقررات آمریکا هم در این زمینه فشار آورده است، اما مدتی طولانی گذشت و این اتفاق نیفتاد، زیرا رمزارز در میان افراد زیادی محبوب است.


توییتر زیان خواهد داشت


کاری که ماسک انجام داد، هم‌راستا با چیزهایی بود که اکنون در سراسر فضای فرهنگی می‌بینیم. جهانی با پوشش رسانه‌ای ۲۴ساعته و فعالیت رسانه‌ای برای افرادی که واقعاً به توجه نیاز دارند و از آن سیر نمی‌شوند. پس باید همچنان به انجام کارهایی ادامه داد تا نیاز این افراد برآورده شود. این را درباره دونالد ترامپ و کانیه وست هم دیده بودیم.

دلیل اصلی ماسک برای خرید توییتر این بود که مردم درباره‌اش صحبت کنند، چنان ‌که هم‌اکنون ما در حال انجام این کار هستیم؛ بنابراین او به هدف خود رسیده است. تاسک گفت چیزی که او را درباره ماسک نگران می‌کند، این است که وقتی به ارزش بازار تسلا نگاه می‌کند، آن را بسیار بالاتر از ارزش بازار شرکت‌های تویوتا یا جنرال‌موتورز می‌بیند که در مقایسه با تسلا خودروهای بسیار بیشتری می‌فروشند.

تسلا خودروی فوق‌العاده‌ای است، اما تفاوت میان ارزشی که باید برای تسلا قائل شوند و ارزشی که برای آن قائل شده‌اند، در هیاهویی است که ماسک به راه انداخته است. درباره اسپیس‌ایکس هم همین اتفاق رخ داده است. نبوغ ماسک اینجاست که در دیگران این تصور را ایجاد می‌کند که کاری انجام می‌دهد، بسیار منحصربه‌فرد است

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/9o2u
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.