رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

خیزش آلت‌کوین‌ها / رکوردزنی بعضی از پروژه‌های رمزارزی در ماه گذشته میلادی چقدر می‌تواند نشانه‌ای از بازگشت بازار باشد؟

تعدادی از توکن‌ها ازجمله راکت‌‌پول (Rocket Pool)، اپتوس (Aptos) و اوپتیمیسم (Optimism) در ماه گذشته میلادی به بالاترین حدقیمتی خود رسیدند و زمینه را برای یک چرخش بزرگ در سال 2023 فراهم کردند.

معامله‌گران ارزهای دیجیتال هم‌اکنون خوش‌بین هستند که بازار نزولی 2022 بالاخره پایان یافته، زیرا آلت‌کوین‌ها در سال جدید شروع خوبی داشته‌اند. دلیل آنها هم این است که رمزارزهایی مانند اوکی‌بی (OKB) در این ماه به بالاترین حد خود رسیدند؛ چه در مقایسه با قیمت بیت‌کوین و چه با متر و معیار برابری با دلار.


اوپتیمیسم که با شروع سال 2023 افزایش چشم‌گیری را در تعداد کاربرانش شاهد بوده، هفته گذشته افزایش 6درصدی داشته است. مارتین لی، روزنامه‌نگار این حوزه، قبلاً به سایت بلاک‌ورکز گفته بود که با گذشت زمان، اکوسیستم‌هایی مثل اوپتیمیسم توسعه خواهند یافت. راکت‌پول و فرکس (FXS) هم شروع قدرتمندی داشتند و ریپل هم در 18 ژانویه به بالاترین حد خود در برابر بیت‌کوین رسیده است.

اسپنسر هیوز، تحلیلگر بازار رمزارزها می‌گوید که هم فرکس و هم ریپل به دلیل مشتقات سهام نقدی خود
(Liquid Staking Derivatives) قدرت قابل‌توجهی دارند و به سرمایه‌گذاران امکان می‌دهند که بدون نیاز به اعتباردهنده‌ها از اتر سود بگیرند. از وقتی اتریوم به مکانیسم اثبات سهام تغییر راهبرد داده و سود بیش از 6درصدی تعریف کرده، توکن‌های این پروتکل، به دلیل رشد بالقوه درآمد، بیش از قبل معامله می‌شوند.

از آنجا که معامله‌گران در بازار رمز ارز خوش‌بین‌تر شده‌اند، قیمت آلت‌کوین‌ها هم رو به افزایش گذاشته‌اند

به گفته رن یو کنگ، با نزدیک‌شدن به زمان به‌روزرسانی شانگهای، راکت‌پول به دلیل ضریب بالاتر بتا برای کسانی که به مشتقات سهام نقدی (LSD) رو می‌آورند، احتمالاً افزایش قیمت خواهد داشت. به‌روزرسانی شانگهای در اتریوم به اعتباردهنده این امکان را خواهد داد که اتر سهام‌گذاری‌شده خود را پس بگیرند و این باعث قیمت بهتر LSDها می‌شود.

عامل دیگر متاماسک است که با یکپارچه‌سازی به سهام‌داران اتر این امکان را می‌دهد که مستقیماً از طریق سایت پورتفولیو در راکت‌پول سهام‌گذاری کنند. جی‌ام‌ایکس در اواسط دسامبر به بالاتر حد خود در برابر بیت‌کوین رسید. جی‌ان‌اس هم در چهارم دسامبر به بالاترین حد خود در برابر بیت‌کوین رسید و اکنون 4 درصد کمتر از اوج خود معامله می‌شود.

تراست‌والت یا TWT نیز در ماه دسامبر در برابر دلار به اوج خود رسید. تقریباً همان زمان بود که تون‌کوین (TON) رکورد خود را در برابر بیت‌کوین ثبت کرد. قیمت بایننس‌کوین یا BNB هم برای مدت کوتاهی در اواخر نوامبر افزایش یافت.
از آنجا که معامله‌گران در بازار رمز ارز خوش‌بین‌تر شده‌اند، قیمت آلت‌کوین‌ها هم رو به افزایش گذاشته‌اند. بیت‌کوین و اتریوم هر دو در سال 2023 بیش از 30 درصد رشد کرده‌اند. اگر سیاست‌های پولی آمریکا طوری پیش برود که تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند، رشد بیشتری هم در راه است.

به گفته جیمز باترفیل، سرپرست پژوهش‌های کوین‌شیرز (CoinShares)، اگر سیاست‌های پولی در نیمه دوم سال معکوس شود، سرمایه‌گذاران احتمالاً حمایت بیشتری از دارایی‌های دیجیتال خواهند کرد. به نظر او در این نقطه است که همبستگی لحظه‌ای میان دارایی‌های ریسکی مثل سهام و دارایی‌های دیجیتال کاهش می‌یابد

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/5hfm
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.