رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

هکرها و سرطان و مارشال… / روایت‌هایی از دنیای بلاکچین

امان از دست کره شمالی و هکرهایش

برخی شهروندان کره شمالی در صدر متهمان به سرقت از پروژه‌های رمزارزی قرار دارند. به نظر می‌رسد هکرهای این کشور به هیچ صرافی و پروژه ای در این بازار رحم نمی‌کنند و روزی نیست که در ارتباط با آنها و دردسرهایشان خبری جدید منتشر نشود. در جدیدترین خبر هم اعلام شده یک گروه هکر از کره شمالی به نام «لازاروس» تلاش کرد پول‌هایی را که در سال ۲۰۲۱ از شبکه‌های بلاکچینی هارمونی به سرقت رفته منتقل کند، اما صرافی کریپتویی که برای این کار استفاده شده بود ادعا می‌کند از این انتقال جلوگیری شده است.

حجم دزدی‌های هکرها هم اعداد قابل توجهی است. ازجمله اینکه زک ایکس‌بی‌تی، یک کارآگاه بلاکچینی معروف می‌گوید: «در اواخر ژوئن سال ۲۰۲۲ این گروه حدود ۴۱ هزار اتریوم را با استفاده از ریلگان از صرافی‌های بایننس، اوکی‌ایکس و هوبی منتقل کرده است.

ریلگان یک قرارداد هوشمند مبتنی بر اتریوم است که هویت کاربران را مخفی نگه می‌دارد.» چانگ پنگ ژائو، مدیرعامل بایننس در توییتی اعلام کرد که بایننس اقدام لازاروس را شناسایی کرده و با کمک صرافی هوبی در جهت مسدود کردن حساب‌ها هماهنگ شده است.

به گفته ژائو، بایننس و هوبی با کمک هم توانستند 124 بیت‌کوین (2.6 میلیون دلار) را بازیابی کنند؛ یعنی مقداری از اتریوم دزدیده‌شده با بیت‌کوین مبادله شده است. به گفته رهبر صرافی هوبی، جاستین سان، صرافی هوبی نیز قادر به شناسایی و جلوگیری از تلاش هکر برای پول‌شویی شده است.


سرطان شیبا؟


خبر بد یا شاید بهتر است بگوییم خبر زرد ماه هم این بود که «کابوسو» یک سگ معروف اینترنتی و الهام‌بخش میم‌های دوج گویا مبتلا به سرطان است. «آتسوکو ساتو»، صاحب این سگ، معلمی ساکن شهر ساکورا، ژاپن است که اخیراً در اینستاگرام خود خبر ناگواری را منتشر کرده است.

ساتو گفته کابوسو به کلانژیوهپاتیت حاد، یک بیماری کبدی و لوسمی لنفوم مزمن، نوعی سرطان خون مبتلا شده است. او در یک پست اینستاگرامی نوشته است: «در حال حاضر وضعیت کبد کابوسو وخیم است. کبد کابوسو زرد شده، اما آنتی‌بیوتیک‌ها قطعاً حال او را بهتر خواهند کرد.» ساتو افزود حال کابوسو در شب کریسمس به حدی بد شد که نتوانست چیزی بخورد.


جزایر مارشال می‌خواهد به قطب دائوها بدل شود


جزایر مارشال در حال برداشتن گام بزرگی به سمت تنظیم‌گری دائوهاست. در واقع می‌خواهد دائوهای غیرانتفاعی و انتفاعی سازمان‌های مستقل مانند شرکت‌های ال‌ال‌سی را به رسمیت بشناسد و از این طریق قدمی در راه تنظیم‌گری آنها بردارد. این جدیدترین اقدام این کشور جزایری برای داشتن سهمی از ثروت پست دائوهاست.

در حقیقت این کشور می‌تواند با افزایش نظارت و تنظیم‌گری خانه سازمان‌های خودمختار غیرمتمرکز باشد و آرزوی خود را محقق سازد. بر اساس این قانون دائوها باید توسط شرکت میدائو که بر دائوهای کشور نظارت می‌کند، رجیستر شوند. به هر دائویی در هر اندازه یا نوعی اجازه داده می‌شود که در جزایر مارشال تحت ساختار ال‌ال‌سی ثبت شود و یک ترکیب جدید دائو ال‌ال‌سی ایجاد کند.

ثبت‌کنندگان باید ساختار سازمان خود را تحت عنوان «مدیریت اعضایی» یا «مدیریت الگوریتمی» نزد میدائو مشخص کنند. وظایف امانت‌داری دائوها باید کاسته یا حذف شوند. این اقدام ممکن است نهادهای غیرمتمرکز و قراردادهای هوشمند مربوط به آنها را از برخی الزامات سخت‌گیرانه معمول ال‌ال‌سی‌ها مستثنی کند

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/8gmp
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.