رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

برادران کاک فاستر و جنجال‌هایشان / چرا بنیان‌گذاران نیفتی گیت‌وی، جمینای را ترک کردند؟

برادران کاک فاستر چه برنامه‌ای برای ادامه فعالیت در دنیای وب 3 خواهند داشت؟

سال 2022 و حتی همین ماه‌های ابتدایی 2023 بسیاری از خبرهای رمزارزی حول به هم خوردن شراکت و همکاری شرکت‌ها و آدم‌ها در پروژه‌های رمزارزی بود. دلیل هم روشن است. روزهای اوج و جنگل بارانی و سرمایه‌‌گذاری‌های بی‌محابا، جای خود را به حساب‌وکتاب بیشتر و عقلانیت داده است…


بنیان‌گذاران «نیفتی گیت‌وی» به‌صورت علنی خروج خود از جمینای را اعلام کرده و گفته‌اند برای سرمایه‌گذاری بعدی خود آماده می‌شوند. نیفتی گیت‌وی که برای کلکسیونرهای هنر ان‌اف‌تی طراحی شده بود، در سال ۲۰۱۸ توسط برادران دانکن و گریفین کاک فاستر تأسیس شد.

این پلتفرم ان‌اف‌تی در سال ۲۰۱۹ توسط جمینای خریداری شده و مدتی بعد به مجموعه «اِوری‌دِیز» به مبلغ 3.5 میلیون دلار فروخته شد. نیفتی توسط هنرمند کلکسیونری به نام «مایک وینکلمن» که با اسم مستعار «بیل» شناخته می‌شود‌، شکل گرفته است.

باید به این موضوع اشاره کنیم که وینکلمن با به دست آوردن ثروت ۶۹ میلیون دلاری در حراجی کریستیز دوباره خبرساز و به تیتر اول رسانه‌های ان‌اف‌تی تبدیل شد. وینکلمن بدون تردید یکی از افراد پرحاشیه و خبرساز سال‌های اخیر شناخته می‌شود.

تسلط نیفتی بر فضای ان‌اف‌تی به‌سرعت با راه‌اندازی پروژه‌های ان‌اف‌تی که بیشتر روی jpeg‌های آواتار‌مانند متمرکز بودند،‌ قدرت یافت. همین دلیل باعث شد این پروژه به سمت بازارهای ان‌اف‌تی،‌ مانند اپن‌سی سوق پیدا کند.

دانکن کاک فاستر یکی از بنیان‌گذاران نیفتی گیت‌وی در مصاحبه با بلاک‌ورکز اذعان داشت طبیعتاً زمانی که یک کسب‌و‌کار شروع به فعالیت می‌‌کند، اشتباهاتی رخ خواهد داد. همچنین او در ادامه بیان کرد: «مطمئناً بسیاری از کارها وجود دارند که اگر فرصتی برای انجام دوباره آن داشتم، آنها را با شیوه‌های مختلفی انجام می‌دادم؛ البته خود را مفتخر می‌دانم که چنین پروژه‌هایی را مدیریت کرده و‌ پشت سر گذاشته‌ام.» فاستر در مصاحبه خود اذعان داشت: «شرط‌بندی بر دوقلوهای «وینکلووس» (Winklevoss) ایده وحشتناکی است.»

حجم معاملات ان‌اف‌تی در سال گذشته به طور قابل توجهی کاهش یافت، اما در ماه ژانویه تا حدودی توانست شرایط را مساعد و افزایش حجم معاملات را تجربه کند. سخنگوی نیفتی اذعان داشت: «نیفتی گیت‌وی بازاری متولی است، به این معنی که داده‌های فروش درون‌زنجیره‌ای (به‌عنوان مثال ۲۰ ترید)‌ هفته گذشته که اوج معاملات در روز را نشان می‌دهد، بازتاب دقیقی از فعالیت‌ها نخواهند بود، بلکه نشان‌دهنده حداقل ۸۵۰ فروش در ۲۴ ساعت گذشته بوده است. اکثر معاملات ما در اتریوم خارج از زنجیره انجام می‌شوند، به همین دلیل با عنوان تراکنش‌های زنجیره‌ای ثبت نمی‌شود.»

شرکت اصلی جمینای نیز دوران پرآشوبی را سپری می‌کند، زیرا با شکایت مشتریان پلتفرم وام‌دهی «جمینی اورن» پس از فروپاشی سیستم وام‌دهنده ارزهای دیجیتال جنسیس که اعلام ورشکستگی کرد، دست‌و‌پنجه نرم می‌کند.

با وجود چالش‌های ظاهری، کاک فاستر اصرار دارد که تصمیمش برای ترک جمینای به این دلیل است که او و برادرش ذاتاً کارآفرین بوده‌اند و می‌خواهند به ذات اصلی خود بازگردند. اگرچه کاک فاستر مطمئن نیست که کار بعدی‌اش چه خواهد بود، اما همچنان نسبت به فضای وب3 خوش‌بین است و در حین بررسی سرمایه‌گذاری بعدی خود، بازار ان‌اف‌تی را زیر نظر خواهد داشت.

او گفته است: «روایتی که من از جریان اصلی صنعت فناوری می‌شنوم این است که رمزارز برای هیچ‌چیز مفید نیست، اما با توجه به تجربه‌هایی که دارم و اطلاعات بالای خود در فضای وب۳، با فراغ خاطر می‌گویم که تعداد هنرمندانی که زندگی‌شان با ان‌اف‌تی دست‌خوش تغییر می‌شود، بسیار بالاست.» به اعتقاد او سازندگان وب3 فرصتی برای انجام کارهای بزرگ خواهند داشت که جهانیان را به شوک فناوری فرو می‌برد

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/uxrv
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.