اهمیت فعالیت‌های صنفی در بازارهای نوظهوری چون ارز دیجیتال / مهران فره‌راز از تلاش‌ها و فعالیت‌های مجموعه تترلند می‌گوید

مهران فره‌راز، مدیر مارکتینگ صرافی تترلند / بازار رمزارز را نمی‌توان بازاری نو‌ظهور نامید؛ چرا‌که صنعت کریپتو به‌سرعت در حال جهانی‌شدن است و مروری بر اخبار داخلی و خارجی نیز این ادعا را تصدیق می‌کند. از یک‌سو، بیش از 9 سال از ظهور بازار رمزارزها می‌گذرد و از سوی دیگر، رفتارشناسی جامعه ایران در حوزه سرمایه‌گذاری از پنج، ‌شش سال گذشته تاکنون، حاکی از آن است که این نوع سرمایه‌گذاری جایگاه مطلوب خود را در کشور ما به دست آورده است.

این روزها واژه «رمزارز» و پول دیجیتال در ادبیات اقتصادی ایران بسیار به‌کار می‌رود؛ رمزارزی که بر‌ پایه بلاکچین ایجاد شد و توانست خود را جزئی از فین‌تک معرفی کند. این گفته بدین معنی است که صنعت ارزهای دیجیتال به اهرمی برای کاربرد نوآورانه فناوری در ارائه خدمات مالی در آینده تبدیل خواهد شد.

این موضوع را مراجع معتبر نیز تأیید کرده‌اند و شاهدیم که بسیاری از شرکت‌ها از ارزهای دیجیتال به‌عنوان نوعی نقدینگی برای تراکنش‌های مالی خود استفاده می‌کنند.

امروزه علاوه بر اینکه در بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته ارزهای دیجیتال به‌عنوان ابزاری برای پرداخت امن و افزایش سرمایه و حفظ ارزش سرمایه استفاده می‌شوند، پیشرفت استفاده‌های مشابه را در کشورمان نیز شاهد هستیم. از ‌این رو تترلند به‌عنوان مجموعه‌ای فعال در کسب‌و‌کار تتر و با شعار «سادگی نهایت هوشمندی است»، در آستانه شش سالگی سعی کرده تا اصالت اولیه خود، یعنی ثبات، امنیت، شفافیت و اطمینان را حفظ کند و همواره به‌دنبال جلب اعتماد کاربران خود باشد.

در سال 1401 تترلند ری‌برندینگ خود را انجام داد و نیز به عضویت انجمن فین‌تک ایران و نظام صنفی رایانه‌ای (نصر) استان تهران درآمد. شایان ذکر است یکی از اهداف مهم تترلند، ایفای نقش اصلی خود به‌عنوان صرافی قانونمند و مطابق با استاندارد‌های جهانی از ‌لحاظ سرویس‌دهی و فنی بوده و در تمام این سال‌ها تلاش کرده تا با شرکت‌های فعال در صنعت فین‌تک به‌خوبی تعامل برقرار کند.

تترلند باور دارد بقای صنعت فین‌تک، به‌خصوص ارز‌های دیجیتال، در همبستگی آنهاست. مراحل ایجاد این همبستگی نیز در ابتدا قانونمند‌سازی و جلب اعتماد کاربران و سپس داشتن صنفی متحد و توانمند است تا بتواند از حقوق تمامی اعضا اعم از پرداخت‌یار‌ها، لندتک، بیمه و دیگران دفاع و مشکلات پیش روی این صنعت‌های نوظهور و در حال رشد را برطرف کند. تترلند همواره مشتاق همکاری با تمامی هم‌صنفی‌های خود بوده و خواهد بود؛ چرا‌که بر این باور است که اتحاد کسب‌وکارهایی در یک شاخه از صنف، ضامن موفقیت آن صنعت خواهد بود.

تترلند به‌عنوان مرجع تخصصی تتر در ایران همیشه تلاش کرده تا با وجود مشکلات موجود در کشور، چه از نظر مشکلات زیرساختی و چه از نظر نبود قانون‌گذاری مشخص و مدوّن رگولاتوری و بانک مرکزی، با در‌‌نظر‌‌گرفتن حفظ امنیت اطلاعات و حساب کاربران، همکاری لازم را با نهادهای نظارتی انجام دهد و با آموزش‌ مستمر کاربران خود، باعث افزایش آگاهی آنها از زیر‌و‌بم این بازار شود.

برای این منظور، تترلند از هر اقدامی که موجب تضعیف حقوق کاربران و از‌بین‌رفتن سرمایه آنان شود، با اطلاع‌رسانی‌های لازم در بستر‌ها و پلتفرم‌های مختلف جلوگیری خواهد کرد. همچنین رقابت سالم و برگزاری کمپین‌های سفید و تبلیغاتی با شعارهای واقعی و همکاری مستمر و اثربخش با رسانه‌ها که جزء لاینفک و تأثیر‌گذار بازار رمزارزها هستند، از عوامل خوشنامی این مجموعه در اکوسیستم فین‌تک و تمایل به همکاری‌های درون‌صنفی و برون‌صنفی به‌صورت B2B شده است.

ما در تترلند به‌مثابه DNA این مجموعه معتقدیم که شفافیت در انجام امور و جلب اعتماد کاربران و آگاه‌سازی آنها باعث پیشرفت این صنعت در کشور می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.