اهمیت آموزش در حوزه رمزارز

جمشید عباس‌پور، رئیس هیئت‌مدیره کوینینو

با این موضوع که صرافی‌ها باید نقش آموزش در این حوزه را بر عهده بگیرند، مخالف هستم. در بحث آموزش با طیف‌های متفاوتی مواجه هستیم و آموزش به برنامه‌نویس، صرافی و مشتری این حوزه با یکدیگر متفاوت است و هر یک از این گروه‌ها باید آموزش متناسب با فعالیت خود را دریافت کنند. وظیفه همه نهادهاست که به موضوع آموزش در حوزه بلاکچین و رمزارز ورود کنند. صرافی در نهایت یک بنگاه اقتصادی است و باید بین میزان ورودی خود و حفظ کاربر تعادل برقرار کند. باید به موضوع تفکیک آموزش متناسب با نوع مخاطب توجه شود؛ طوری که همه نهادهای این حوزه به وظیفه آموزشی خود عمل کنند.

بابک مقدم، مدیرعامل اکسکوینو

نکته مهم در آموزش این است که یک طبقه‌بندی از مخاطبان این صنعت شکل بگیرد، زیرا از سیستم‌ها و نهادهای نظارتی گرفته تا مشتریان به‌عنوان مخاطبان این صنعت به آموزش نیاز دارند. لازم است در متاورس فضای امنی ایجاد کنیم که در این زمینه، ایجاد فضای آموزشی خاص کمک‌کننده است و صرافی‌ها در راستای گسترش آموزش در این حوزه نقش اول را بازی می‌کنند. معتقدم مردم آگاه‌تر شده‌اند، ولی این به‌معنای بلوغ نبوده و کافی نیست. ما در اکسکوینو استودیویی آموزشی ایجاد کرده‌ایم تا هم خودمان مشتری بیشتری داشته باشیم و هم مشتری با آگاهی از پرریسک بودن بازار وارد این فضا شود.

ضیاء صدر، مدرس و ترویج‌گر بیت‌کوین و بلاکچین

معتقدم طبقات آموزش برای کاربران متفاوت است و برای همین متولی مشخص تعیین کردن برای حوزه آموزش رمزارز شاید ضروری نباشد و نتواند تأثیرگذاری چندانی هم داشته باشد. به نظرم در مقایسه با روز اولی که به حوزه آموزش قدم گذاشتم، تعداد سرمایه‌گذاران بیشتر شده و این موضوع نشان می‌دهد آموزش تأثیر خود را داشته است.به اعتقاد من، این‌طور نیست که موضوع آموزش رمزارز در ایران ضعیف باشد، اما همراه با پیشرفت جامعه، کلاهبرداران و سارقان هم راهکارهای جدیدی پیدا می‌کنند. از این‌رو باید آموزش مدام به‌روز شود و برای آن تلاش بیشتری کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.