رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

رمزارز چهل‌ودوم منتشر شد

اکوسیستم رمزارز ایران به یک نقطه عطف رسیده است. در شرایطی که جهان شاهد سقوط صرافی رمزارز معتبر و شناخته‌شده اف‌تی‌ایکس بوده و زمین خوردن پروژه‌هایی مانند لونا را دیده‌ایم، در ایران نیز شاهد برخی تغییر و تحولات بوده‌ایم؛ از افزایش قیمت دلار بگیر تا بیشتر شدن فشارها بر فعالان کسب‌وکارهای حوزه رمزارزی ایران. در ماه‌های گذشته الزامات پلیس فتا برای صرافی‌های رمزارز اعلام شده و فشار بر کسب‌وکارهای فعال به شکل‌های گوناگون افزایش یافته است. افزایش قیمت دلار و برخی مسائل حاشیه‌ای باعث شده کسب‌وکارهای فعال این حوزه بیشتر از گذشته زیر نورافکن‌های امنیتی و نظارتی باشند و عده‌ای ریشه مشکلات کشور را در این اکوسیستم جست‌وجو کنند. متأسفانه برخی در حاکمیت، اکوسیستم رمزارزی را نه فرصت، بلکه تهدیدی برای کشور می‌دانند.

از این رو باید نگاهی اکوسیستمی به پدیده‌ها و بازارها و فناوری‌های نوظهور در دنیای جدید کسب‌وکار داشت. نگاهی که تأکید اصلی آن بر ساختن میدانی است که در آن متغیرهای تأثیرگذار و بازیگران متنوع در کنار یکدیگر در نهایت زمین بازی کسب‌وکار و ثروت آفرینی و اشتغال‌زایی را برای اقتصاد کشورها فراهم می‌کنند. در این رویکرد است که حتی خود بازیگران بخشی از توجه، انرژی و حتی منابعشان را صرف حضور بازیگران و متغیرهای دیگر می‌کنند. در اکوسیستم‌ها رسیدن به یک مرحله از تکامل نسبی که در آن بازیگران بخش‌های مختلف آن اکوسیستم متولد و تقویت شوند یکی از زیربناهای تثبیت و در نهایت رشد آن‌هاست. این موضوع تا آن اندازه مهم و غیرقابل‌اجتناب است که در بسیاری از موارد باید کسب‌وکارهای پیشرو، نقاط خلاء اکوسیستمی را که در آن حضور دارند شناسایی و برای تشویق بازیگران حاشیه‌ای یا غایب آن نقاط تلاش کنند.

ما در مجموعه راهکار تلاش کرده‌ایم بخش‌هایی از اکوسیستم رمزارز و بلاکچین کشور که چنین نقصان‌ها و غیبت‌هایی را شاهد است شناسایی کنیم و در حد توان و داشته‌هایمان آنها را برطرف یا پر کنیم. پرداختن به اکوسیستم رمزارز (و نه صرفاً پدیده یا بازار رمزارزها) در رسانه‌های مختلفمان ازجمله ماهنامه تخصصی «رمزارز»، هفته‌نامه کارنگ، سایت راه پرداخت، ماهنامه عصر تراکنش و… بخشی از این تلاش‌ها بوده است.

در گفت‌وگوی اصلی این شماره «رمزارز» به سراغ علیرضا عسگرانی رفتیم که مدتی است روی مارکت پلیس «رمزی ان‌اف‌تی» کار می‌کند. کسب‌وکاری که به گفته عسگرانی می‌خواهد در بازار بکر ان‌اف‌تی در ایران پیشرو باشد و خود را برای یک آینده بزرگ آماده کند. عسگرانی می‌گوید: به نظر من بازار ان‌اف‌تی فقط درصدی از بازار کریپتو را شامل می‌شود. بازار کریپتو بزرگ‌تر از ان‌اف‌تی بوده و هست. بنابراین بعید است بازار ان‌اف‌تی به‌اندازه کریپتو ترند شود. ولی من این روند را مشابه سال ۹۷ یا ۹۸ می‌بینم که بازار کریپتو در آن زمان هنوز ظرفیت بسیاری برای بازیگران جدید داشت.

در جدیدترین شماره ماهنامه رمزارز با سایر فعالان رمزارزی مثل مریم رضاصفت، مدیر منابع انسانی بیت‌پین، میثم کارگرآزاد، مدیر واحد محصول صرافی ارز دیجیتال آبان‌تتر و مینا جعفری، مدیر مارکتینگ کوینینو گفت‌وگوهای جالبی داشتیم.

متن کامل تمام این گفت‌وگو و سایر خبرها و گزارش‌های رمزارزی را می‌توانید در رمزارز چهل‌ودوم بخوانید.

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/qxs4
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.