رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

بیت‌کوین ۲۳ هزار دلاری: بازار بازگشته است؟ / رشد ۳۷ درصدی بیت‌کوین در ماه گذشته

یک ماه گذشته برای بازار رمزارزها با یک رستاخیز همراه شده است. تقریباً کل بازار با یک جهش خیره‌کننده همراه شده و از رکود چندماهه و پرسه زدن بیت‌کوین در کانال‌ ۱۶ هزار دلار فاصله معناداری گرفته است. بازاری که بسیاری صحبت از رکود حداقل یک تا دوساله آن می‌کردند، حالا بیت‌کوین را در مرز ۲۳ هزار دلار می‌بیند. (بعید نیست وقتی این مطلب را می‌خوانید این اتفاق افتاده باشد.)

قیمت بیت‌کوین دیروز به بالاترین سطح ۱۳۰ روز گذشته خود رسید و مرز ۲۲ هزار و ۹۰۰ دلار را هم رد کرد. این ارز دیجیتال طی ۲۴ ساعت اخیر، رشد هشت‌درصدی را تجربه کرده و بازدهی ۳۰روزه آن نیز از ۳۶ درصد فراتر رفته است. بیت‌کوین آخرین بار در ۱۳ سپتامبر (۲۲ شهریور) جایی بالاتر از این سطح معامله می‌شد.

اما بسیاری هنوز تأکید دارند برای این خوش‌بینی که بازار یک حرکت صعودی بزرگ را شروع کرده، بسیار زود است و احتمال اینکه بیت‌کوین و دیگر رمزارزها بخواهند به یک کف جدید برسند دور از ذهن نیست؛ کفی که وقتی بیت‌کوین روی ۱۶ هزار دلار بود، بسیاری آن را کانال ۱۲ هزار می‌نامیدند.

هنوز خیلی زود است که از پایان زمستان کریپتو بگوییم. برخی پیش‌بینی‌های کارشناسان بین‌المللی تأکید دارد که پول‌بک بیت‌کوین با عبور از کانال ۳۰ هزار و رسیدن به نصف اوج قیمتش می‌تواند رقم بخورد. در داخل کشور و در رویدادی که هفته پیش «راه‌کار» هم برگزار کرد، بسیاری اعتقاد مشابهی داشتند؛ اینکه حداقل تا پایان سال ۲۰۲۳ نباید منتظر بازگشت باثبات بازار بود و از رشد یک ماه گذشته نیز زیاد خوشحالی نکرد!

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/gx7u
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.