مصادره ۵۰ هزار بیت‌کوین / دولت آمریکا یکی از بزرگ‌ترین دارندگان بیت‌کوین می‌شود

وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا اخیراً بیش از ۵۰ هزار بیت‌کوین به ارزش تقریبی یک میلیارد دلار را از فردی ضبط و مصادره کرده است. ظاهراً جیمز ژونگ این دارایی‌ها را در سال ۲۰۱۲ به‌طور غیرقانونی و از طریق بازار دارک وب جاده ابریشم به دست آورده بود.

وی در چهارم نوامبر در دادگاه به جرم خود اعتراف کرد و قرار است در ماه فوریه محکوم شود. به گفته دامیان ویلیامز، دادستان ناحیه جنوبی نیویورک، محل اختفای بیت‌کوین‌های مسروقه حدود ۱۰ سال نامشخص بوده است. جاده ابریشم یکی از اولین بازارهای دارک وب است که به‌عنوان یک سرویس مخفی تور عمل می‌کند.

این ابزار با حفظ حریم خصوصی افراد آنها را قادر می‌سازد تا به‌طور ناشناس در اینترنت جست‌و‌جو کنند. به نظر می‌رسد ژونگ برای سرقت بیت‌کوین از بازار جاده ابریشم، نقشه دقیقی طراحی و فکر همه‌چیز را کرده بود. تایلر هچر، بازپرس اداره مالیات بر درآمد ایالات متحده در این باره می‌گوید: «ژونگ پس از سرقت سعی کرد غنایم خود را از طریق یکسری معاملات پیچیده مخفی کند. با وجود تمام این تلاش‌ها، ژونگ باز هم نتوانست مانع اجرای قانون شود.

پس از صدور حکم بازرسی محل سکونت ژونگ در نوامبر ۲۰۲۱، مقامات قسمتی از بیت‌کوین‌های مفقودشده را در یک گاوصندوق در زیرزمین یافتند. سایر بیت‌کوین‌ها نیز در یک کامپیوتر در کمد حمام مخفی شده بود. ارزش بیت‌کوین‌ها در زمان توقیف تقریباً ۴/۳ میلیارد دلار بود. علاوه بر بیت‌کوین حدود ۶۶۲ هزار دلار پول نقد نیز یافت شد.»

لازم به ذکر است که ژونگ تنها سارق بزرگ بیت‌کوینی نیست که مقامات موفق به دستگیری آن شده‌اند. کلاهبرداران بزرگ‌تر از ژونگ هم نتوانسته‌اند از چنگ قانون فرار کنند. در ماه فوریه نیز یک زوج نیویورکی متهم به سرقت ۱۲۰ هزار بیت‌کوین شدند. مقامات توانستند بیشتر بیت‌کوین‌های مسروقه را کشف و ضبط کنند. علاوه بر این زوج نیویورکی، در نوامبر ۲۰۲۰ نیز مقامات موفق به دستگیری کلاهبرداری شدند که ۷۰ هزار بیت‌کوین از بازار جاده ابریشم به سرقت برده بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.